گوشی موبایل ایسوس

۴۷۹ بازديد

نقد و بررسی گوشی موبایل Asus Zenfone Live ( ایسوس Zenfone Live )

شرکت ایسوس در سال 2017 دست به یک ابتکار بزرگ در صنعت تکنولوژی تلفن همراه زد. این ابتکار بزرگ ایسوس Zenfone Live نام دارد. حال به چه علت از واژه ابتکار بزرگ برای این محصول استفاده کرده ایم؟

این محصول به روز و خلاقانه ایسوس به این علت مبتکرانه نام گذاری شده است که طراحی آن منحصرانه برای گشت و گذار در شبکه های اجتماعی انجام شده است . این امر بدین معنیست که این تلفن همراه خود همیشه در آپدیت ترین حالت ممکن قرار دارد و به صورت پیشفرض تمامی شبکه های اجتماعی را در سیستم عامل خود داراست. برای وبگردی و افرادی که نیاز به شبکه های اجتماعی دارند ، این تلفن همراه مناسب و مقرون به صرفه ترین دستگاه تلفن همراه طراحی شده تا به حال است. علاوه بر طراحی مبتکرانه ، ایسوس مشخصات نسبتا بالا و ارزان قیمتی را نیز برای تلفن همراه آپدیت خود در نظر گرفته است که در ادامه به بررسی جز به جز قسمت های این غول وبگردی می پردازیم.

     

طراحی و ساختار

با نگاهی دقیق نسبت به گوشی موبایل ایسوس زنفن لایو میتوانیم از طراحی زیبات و کار آمد آن مطلع شویم. در یک نگاه سطحی بر روی این تلفن همراه چند نکته مهم دستگیر ما می شود که از جمله آنها میتوان به حاشیه نسبتا زیاد اطراف صفحه نمایش که کمی دلخراش است اشاره کرد. دومین نکته چشمگیر در قسمت جلو فلش LED برای عکاسی هرچه بهتر در شرایط نوری ضعیف می باشد که کاربر را برای گرفتن عکس های سلفی ترغیب میکند.

اگر به پشت دستگاه بنگرید، در نگاه اول یک ایفون 6 می بینید. طراحی ظاهری این تلفن همراه بسیار شبیه به محصولات اپل می باشد که اندک تفاوت آن در محل قرار گیری فلش ال ای دی و عدم برجستگی لنز خود نمایی میکند. 

به اطراف دستگاه نگاه میکنیم. یک شیار سیم کارت که با ظرافت هرچه دقیق تر جای گذاری شده است میبینیم. در قسمت زیرین موبایل درگاه Micro USB و اسپیکر های قدرتمند زنفون لایو خود نمایی میکند. در نهایت در سمت راست دکمه های افزایش و کاهش میزان صدا و دکه پاور را مشاهده میکنیم که سایز آنها کاملا متناسب با حاشیه در نظر گرفته شده است.

   

Live5

     

صفحه نمایش

زنفون لایو از یک صفحه نمایش 5 اینچی با تکنولوژِی IPS بهره می برد. این صفحه نمایش دارای دقتی برابر 294 ایپکسل بر اینچ می باشد که برای گشت و گذار در شبکه های اجتماعی بسیار مناسب بوده و نیاز های شما را کاملا رفع می کند. این صفحه نمایش به علت دور بودن از حاشیه های تلفن همراه، در برابر ضراب بسیار مقاوم بوده و در صورت وارد شدن ضربه احتمال آسیب شکستگی آن به حداقل می رسد. در طراحی صفحه نمایش این موبایل از شیشه های گوریلا گلس  استفاده شده است که در برابر ضربات نقطه ای وزنی معادل 20 کیلو گرم را تحمل میکند. حظور صفحه نمایشی به کیفیت HD و قابلیت در یافت 10 لمس همزمان می تواند شما را برای وبگردی و دسترسی هرچه تمام تر به شبکه های اجتماعی یاری برساند.

    

Live3

    

قدرت و عملکرد

در مبحث طراحی داخلی این تلفن همراه ابتدا باید به سراغ نوع Cpu به کار رفته در آن رفت. ایسوس در طراحی داخلی Zenfone live از سی پی یو های شرکت کوالکام استفاده کرده است. برای عملکرد هرچه روانتر دستگاه تلفن همراه از خانواده Snapdragon استفاده شده است. این خانواده سری ساخت های متعددی را دارا هستند. ولی نقطه اشتراک اصلی آنها عمر مفید طولانی و عدم گرم شدن در حین استفاده های سنگین می باشد.

حافظه داخلی این تلفن همراه به صورت پیشفرض 16 گیگابایت طراحی شده است که برای افراد علاقه مند به شبکه های اجتماعی بسیار کم و آزار دهنده است. به همین علت ایسوس راه حل مناسبی نیز برای این نقطه منفی در نظر گرفته است. این راه حل وجود شیار Micro SD در کنار شیار دوم سیمکارت است. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از مموری کارت تا ظرفیت 256 گیگابایت را دارد.

میزان رم دستگاه زنفون لایو چیزی در حدود 2 گیگابایت است که خود نرم افزار و سیستم عامل آن حدود 1 گیگابایت را اشغال میکند. این میزان رم در دسترس برای کاربران میزان کمیست و پیشنهاد می شود که به صورت همزمان از نرم افزار های متعددی استفاده نکنید.

    

Asus Zenfone Live ZB501KL

    

دوربین

ظاهر دوربین زنفون لایو بسیار شبیه به ایفون 6 و 7 است اما در باطن تفائت های محسوسی دارند که از جمله این تفاوت ها میتوان به گشودگی دریچه دیافراگم و اندازه تصویر اشاره کرد.

این دوربین گشودگی دریچه ای معادل F 2.2 را داراست که میتواند تصاویر را با زاویه باز 82 درجه ثبت کند. اندازه تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی این دستگاه 13 مگاپیکسل است که عدد بسیار چشمگیری نیست. در مقابل تنها نقطه قوت این تلفن همراه برای عکاسی که آن را از بقیه تلفن های همراه متمایز میکند، استفاده از اپلیکیشن Beauty Live است که شمارا قادر به ثبت تصاویر با افکت های مختلف به صورت زنده و لایو می سازد.

این اپلیکیشن به صورت پیشفرض بر روی تمامی زنفون لایو های موجود در بازار وجود دارد. 

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز در این تلفن همراه به همراه فلش LED که نور بسیار نرم و منعطفی دارد ، شمارا برای گرفتن عکس های سلفی با کیفیتی همراهی میکند.

     

Live4

   

باتری

باتری این دستگاه از نوع لیتیوم پلیمری بوده که دارای عمر بسیار بالا و گواهی عدم گرم شدن در حین شارژ و یا استفاده می باشد. ظرفیت این باتری 2650 میلی آمپر ساعت است که میتواند کاربر را در حین استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنت خطوط همراه، در حدود 1.5 روز همراهی کند.

این باتری توسط کاربر غیرقابل تعویض می باشد همین نکته از دو دیگاه مختلف بد و خوب می باشد.

غیرقابل تعویض بودن باتری توسط کاربر در مواقع الزام بسیار بد بوده و موجب رنجش کاربر می شود ولی در عین حال نکته مثبت این موضع این است که باتری نیز تحت پوشش گارانتی محصول قرار می گیرد و در صورت خرابی باتری ، کاربر متحمل هزینه تعویض نمیگردد.

   

Live1

    

نتیجه گیری

گوشی موبایل ایسوس Zenfone live یک گوشی میان رده ، البته با کاربری خاص و متنوع بوده که میتواند علاقه مندان به شبکه های اجتماعی را از نیاز به دیگر تلفن های همراه بی نیاز کند.

این موبایل برای گشت و گذار در شبکه های اجتماعی طراحی و ساخته شده و است و پیشنهاد میکنیم اگر شما کاربری دیگری دارید از این تلفن همراه استفاده نکنید.

در پایان باید گفت این محصول ایسوس یک تلفن همراه خوب و مقرون به صرفه بوده که در مراحل مختلف تجزیه و تحلیل، عملکرد نسبتا موفقی را داشته است.

امیدواریم که از نقد و بررسی این گوشی موبایل لذت برده باشید.

 

 نقاط قوت :

Felesh444 دوربین عالی

Felesh444 طراحی و کیفیت ساخت بالا

 

نقاط ضعف :

4444 باتری غیرقابل تعویض توسط کاربر

4444 صفحه نمایش نسبتا نامطلوب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.